سوالات متداول

حساب کاربری

1.آیا مشخصات کاربری و ایمیل خود را میتوانم تغییر دهم؟
بله،شمامی‏‌توانیددرهرزمان مشخصات کاربری خودراویرایش کنید. برای این کارکافیست پس ازواردکردن ایمیل ورمزعبور واردحساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه «حساب من» از منوی « اطلاعات حساب» اطلاعات خود را ویرایش کنید.


2.رمز عبور خود را فراموش کرده ام باید چکار کنم؟
زمانی که گزینه «رمز عبور را فراموش کرده ام»را بزنید پسورد جدیدی به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


3.آیا برای خرید حتما باید در سایت عضو شوم؟
بله،بااینکه بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.

 

خرید

1. چگونه از همشهری بازار خرید کنم؟

نحوه خرید از "سایت همشهری بازار" را می‌توانید به طور کامل در" بخش خرید و پرداخت" در سایت مطالعه فرمایید.

 

2. چگونه از وضعیت سفارش خود مطلع شوم؟

پس از تکمیل فرایند "خرید و پرداخت" برای مشاهده ی سفارش های خود می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و در بخش "سفارش های من" از وضعیت سفارش خود مطلع شوید.

 

3. آیا می توانم برای شخص دیگری خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

به هنگام تسویه سفارش خود در بخش "آدرس" دو گزینه" ارسال به این آدرس" و" ارسال به آدرس متفاوت" وجود دارد که اگر می خواهید سفارش به آدرس دیگری فرستاده شود میبایست گزینه ی "ارسال به آدرس متفاوت " را انتخاب نمایید.

 

4. آیا امکان تغییر یا لغو سفارش وجود دارد؟

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون "سفارش دادن" شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید ، اگر از خرید خود منصرف شدید میتوانید در حساب کاربری خود از بخش "برگشت از فروش" سفارش خود را  لغو کنید .پس از آن از واحد پیگیری سفارشات با شما  تماس گرفته می شود.

 

5. در صورت لغو کردن سفارش در تماس تلفنی، چطور مبلغ سفارش بازگردانده می‌شود؟

همکاران ما در بخش پیگیری سفارشات نحوه برگشت هزینه را با شما هماهنگ می‌کنند.

 

6.آیا می‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد. درباره ارسال اکسپرس، شما می‏‌توانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید. "همشهری بازار" همه تلاش خود را می‏‌کند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. با وجود این به دلیل مسایل مختلف مانند برنامه زمان ‏بندی ارسال در همشهری بازار و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای همشهری بازار مقدور نیست.

 

7. چگونه از کیفیت کالای خریداری شده اطمینان پیدا کنم؟

همشهری بازار صرفا کالاهای اصل و دارای گارانتی اصلی را به فروش می‌رساند. فروشگاه اینترنتی همشهری بازار دارای یک برند معتبر است و به دلیل ارزشی که برای برند خود قائل است، به هیچ عنوان اعتبار برند خود را به خاطر منافع جزئی به خطر نمی‌اندازد.

 

ارسال و تحویل کالا

1.هزینه ارسال برای تهران و سایر شهرستانها چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

 

2. مدت زمان ارسال چقدر است؟

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه "روش‌های ارسال " مراجعه کنید.

 

3. آیا در روزهای تعطیل ارسال انجام می‌شود؟

خیر، ارسال در روزهای تعطیل مقدور نیست.

 

4. آیا می توانم کالایی را که سفارش داده ام با مراجعه به همشهری بازار به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

از آنجا که همشهری بازار یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل همشهری بازار امکان‌پذیر نیست.

 

5. چگونه می‌توانم کد رهگیری مرسوله خود را دریافت کنم؟

کد رهگیری سفارش شما از طریق پیامک یا پست الکترونیکی برای شما ارسال می شود که میتوانید برای پیگیری سفارش خود به سایت شرکت پست به آدرس http://itemtracking.post.ir رفته و با استفاده از کد رهگیری مرسوله خود را پیگیری کنید.

 

پرداخت

1. روش های پرداخت به چه صورت است؟

روش های پرداخت در قسمت "راهنمای خرید و پرداخت " در سایت به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2. آیا پرداخت اینترنتی در سایت همشهری بازار امن است؟

پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از "همشهری بازار" که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

- با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.

- قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.

- برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

 

بازگشت محصول

1.شرایط بازگشت محصول و بازپرداخت چیست؟

اولین هدف "همشهری بازار" تامین رضایت کامل مشتریان می‌باشد. بدین منظور می‌توانید ظرف مدت هفت روز از زمان تحویل گرفتن کالای خود، از طریق تماس تلفنی با خدمات مشتریان برگشت یا تعویض کالای خریداری شده را از "همشهری بازار" درخواست نمایید."همشهری بازار" برای راحتی مشتریان خود، پس از بررسی درخواست مشتری و دارا بودن شرایط برگشت یا تعویض کالا اطلاعات شما را ثبت کرده و فرایند برگشت آغاز می‌شود. مشتریان عزیزشهرستان کالای موردنظر را به همراه فاکتور ازطریق پست ،به آدرس انبار" همشهری بازار" برگشت خواهند داد. فقط برای شهر تهران، امکان جمع آوری کالای بازگشتی در محدوده زمانی مجاز برای کالاهای مجاز، توسط سرویس حمل "همشهری بازار" وجود دارد. به این منظور، از طرف تیم ارسال باشما برای هماهنگی زمان تماس خواهند گرفت.وجه پرداخت شده بابت کالا ظرف مدت حداکثر سه روز کاری از زمان برگشت کالا، توسط "همشهری بازار" به حساب شما بازگردانده خواهد شد.

 

2. آیا همشهری بازار هزینه حمل کالای بازگشتی را پرداخت می‌کند؟

به هر دلیلی که اثبات شود که اشتباه از جانب ما بوده است هزینه ی حمل کالای بازگشتی به شما بازپرداخت خواهد شد، مبنای پرداخت هزینه های بازگشتی برچسب الصاقی پست روی جعبه می باشد.

 

3. چگونه می توانم وضعیت کالای بازگشتی خود را پیگیری کنم؟

پس از دریافت کالا در انبار همشهری بازار تیم خدمات مشتریان طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت نتیجه بررسی را به اطلاع شما خواهند رساند.

 

4. من سفارش خود را کنسل کرده بودم اما سفارش به دست من رسیده است. باید چه کنم؟

اگر به هر دلیلی سفارش کنسل شده از سمت شما دوباره ارسال شده است، لطفا از مامور پست یا پیک همشهری بازار تحویل نگرفته و از دریافت امتناع نمایید. اگر به هر دلیلی در آن زمان تحویل گرفتید، خواهشمندیم "شرایط ارسال" را مطالعه فرمایید.